Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

24 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Toen ik in Taupo de bus uitstapte vond ik het meteen veel mooier dan Rotorua. Lake Taupo (het meer van Taupo) is nog veel groter dan Lake Rotorua en ziet er ook mooier uit. Ik ben meteen naar het hostel gegaan. Daar ontmoette ik Yuko (Japanse). Het was een beetje moeilijk met Yuko te praten. Ze kan niet goed Engels praten.
Toen ben ik alleen naar de Huka Watervallen gewandeld. Dat was best ver. De watervallen maken veel kabaal omdat er heel veel water door twee rotswanden wordt geperst die niet heel ver van elkaar af staan. Daarna moest ik weer terug lopen. Het was een stuk verder dan ik dacht en ik was blij toen ik weer terug was. Onderweg heb ik wel nog een mooi uitzichtspunt gevonden met uitleg over de verschillende bergen en het meer.
In Taupo was ik maar een nacht. Ik moest op vrijdag in Turangi zijn. De volgende dag ging ik dus weer de bus in.

Tags: Huka Falls

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Aoteora

Aoteora - zo heet Nieuw Zeeland bij de Moari. Dat zijn de mensen die al heel lang in Nieuw Zeeland wonen, nog voordat Abel Tasman het land ontdekte. En daar ga ik naartoe. Het is dus aan de andere kant van de wereld. Ik moet heel lang in drie vliegtuigen zitten om erheen te vliegen.
Ik vertrek op vrijdag 26 oktober. Ik vlieg vanuit Düsseldorf naar Dubai, van Dubai naar Sydney en van Sydney naar Auckland. In Auckland blijf ik 8 weken voor mijn stage. Daarna ga ik 3,5 maanden rondreizen. Op het einde ben ik dan in Christchurch. Van Christchurch vlieg ik naar Bangkok in Thailand. Daar blijf ik drie dagen. Daarna vlieg ik weer verder naar Düsseldorf. Op 11 april ben ik dan weer thuis.
Deze blog maak ik om jullie vertellen wat er allemaal daartussen gebeurt. Van het begin tot het einde wil ik jullie leuke dingen van mijn avontuur vertellen en laten zien. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

De naam van deze blog, Aramoana, is trouwens een meisjesnaam bij de Maori. Het beketent 'weg naar de oceaan'. Nieuw Zeeland ligt tussen twee oceanen. Oceanen zijn zoiets als de zee, maar dan nog veeeeel groter. Ik ga dus voor het eerst over een oceaan vliegen en voor de eerste keer een oceaan zien. Een oceaan oversteken betekent altijd dat je ver weg gaat. Daarom heb ik deze naam gekozen voor mijn reis.


Ouders, trainers en andere geinteresseerden die het Engels machtig zijn, kunnen uitgebreidere reisverslagen op http://travelpod.com/members/aramoana nalezen. Het reisverslag op deze site is opzettelijk eenvoudig geschreven zodat de kinderen zelf mijn verslagen kunnen lezen en begrijpen.

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Een snel rondje zuid eiland of: wonen in een van

03 Februari 2013

Gek, leuk Wellington

30 Januari 2013

Nihoa & Konnichiwa!

28 Januari 2013

De Tangoriro crossing (wandelen op een vulkaan)

24 Januari 2013

Taupo
Denise

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 9047

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 26 April 2017

Deze keer met een rugzak

26 Oktober 2012 - 12 April 2013

Aoteora

Landen bezocht: