Mooie stranden en héél veel gewandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu Mooie stranden en héél veel gewandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu

Mooie stranden en héél veel gewandel

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

04 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Zo, eindelijk heb ik tijd weer te schrijven. Het is heel erg druk geweest. Ik heb nieuwe opdrachten gekregen bij mijn stage. Daar moet ik veel aan werken. Ik heb ook nog heel veel leuke dingen gedaan.

Verder heb ik samen met Susann vorige week nog heel veel gewandeld. We zijn naar One Tree Hill gewandeld. One Tree Hill betekent Eén Boom Heuvel. Heel lang geleden stonden er heel veel bomen op de heuvel. Die zijn gekapt door mensen om te bouwen. Daarna waren er niet meer veel bomen en er was maar één boom helemaal bovenop over. Op een avond heeft iemand die ook gekapt. Nu staat er bovenop alleen nog een monument. Op de weg erheen waren we in een tuin met veel verschillende bloemen. Daarna zijn we nog door een tuin met alleen maar rozen gelopen. Die bloeiden allemaal en ze waren erg mooi. In totaal zijn we toen wel 25 kilometer gelopen. Dat is ongeveer van Vaals naar Gulpen en terug.

Vorige week zondag ben ik bij de Santa Parade geweest, dat betekent Kerstman Optocht. Ze vieren hier geen carnaval. Dus hebben ze een optocht in lente voor het kerst is. Er gaan heel veel mensen mee en er kijken nog heel veel meer mensen. De optocht is anders. Er gaan veel reusachtige ballonnen mee, groepen met muziek, groepen op karren, cheerleaders en zelfs buikdanseressen. Het lijkt helemaal niet op kerst. Het enige wat wel op kerst lijkt is de wagen met elfjes en de Kerstman.
Na de optocht wilde ik naar turnen gaan. Dat lukte niet helemaal. Door de optocht waren alle bussen veel te laat. Mijn bus was 40 minuten te laat. Toen de bus er was, was die al vol. Niemand kon meer mee rijden. Toen ben ik maar naar huis gegaan.

Vrijdag ben ik gaan polsstokhoogspringen. Dat is een sport waarbij je met een stok hard moet rennen en dan gebruik je die stok om zo hoog mogelijk ergens over heen te springen. Dat is best moeilijk. Toen het een beetje lukte ben ik over 2 meter en 30 centimeter heen gesprongen. Dat is is hoger dan een deur.

Verder ben ik nog bij een heel erg mooi lang strand geweest. Ik ben ook nog met een groep een wandeling gaan maken. Woensdag en zondag ben ik gaan turnen. En ik ben nog op Waiheke geweest. Waiheke is een eilandje in de buurt van Auckland. Het is ongeveer 40 minuten met een boot. Het was daar echt super mooi. We hadden ook heel erg mooi weer. Op Waiheke is het altijd 3 of 4 graden warmer dan in Auckland. Er valt ook minder regen. Ik was samen met Susann op Waiheke en we zijn daar ook weer veel gelopen. We zijn op Waiheke op het strand geweest, over bergjes gelopen en we hebben heel veel oceaan gezien.

Leuk om te weten is dat ze hier heeeeeeel veel plastic zakjes gebruiken. Vooral in de supermarkt. De kassa's werken hier ook anders. Je boodschappen worden voor je ingepakt door de kassajuffrouw. Ze hebben daar een gekke manier voor. Als je drinken hebt, komen 2 flessen in een zakje en dan pakken ze een nieuwe. Groentes komen bij elkaar, maar niet bij het fruit. Alles wat in de koelkast moet doen ze apart. En zware spullen komen niet bij lichte spullen. Dus als je 10 dingen koopt kan het dat je dat over 3 plactic zakjes verdeeld krijgt. Ze gebruiken hier zoveel plastic zakjes dat je na een jaar misschien wel een zwembad met ermee kunt vullen.

Dat was het wel weer voor vandaag. De foto's komen er morgen of overmorgen nog bij. Nu is het tijd te gaan slapen.

Groetjes, Denise

Oja, helemaal vergeten: bij Long Beach (Lang Strand) heb ik nog foto's gemaakt om een kerstkaart te maken. Ik zal de kaart nu nog niet laten zien. Ik zet hier wel al een stukje ervan neer. Het is een zandman. Hier is het zomer. Bij jullie heeft al al gesneeuwd. Zelfs in de winter sneeuwt het hier niet. Dus in Auckland kunnen ze nooit een sneeuwman maken. Wie van jullie heeft er al een sneeuwman gemaakt?

  • 18 December 2012 - 12:45

    Miny En Jean :

    Beste Denise ,

    Fijn dat het je zo goed gaat.
    Wij wensen je een heel fijn kerstfeest , een feestelijke overgang naar het jaar 2013,
    en een goede voortzetting van je stage en vakantie met nadruk op een goede
    gezondheid.

    Vaals, 18 december 2012

    Met lieve groeren , Miny en Jean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Aoteora

Aoteora - zo heet Nieuw Zeeland bij de Moari. Dat zijn de mensen die al heel lang in Nieuw Zeeland wonen, nog voordat Abel Tasman het land ontdekte. En daar ga ik naartoe. Het is dus aan de andere kant van de wereld. Ik moet heel lang in drie vliegtuigen zitten om erheen te vliegen.
Ik vertrek op vrijdag 26 oktober. Ik vlieg vanuit Düsseldorf naar Dubai, van Dubai naar Sydney en van Sydney naar Auckland. In Auckland blijf ik 8 weken voor mijn stage. Daarna ga ik 3,5 maanden rondreizen. Op het einde ben ik dan in Christchurch. Van Christchurch vlieg ik naar Bangkok in Thailand. Daar blijf ik drie dagen. Daarna vlieg ik weer verder naar Düsseldorf. Op 11 april ben ik dan weer thuis.
Deze blog maak ik om jullie vertellen wat er allemaal daartussen gebeurt. Van het begin tot het einde wil ik jullie leuke dingen van mijn avontuur vertellen en laten zien. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

De naam van deze blog, Aramoana, is trouwens een meisjesnaam bij de Maori. Het beketent 'weg naar de oceaan'. Nieuw Zeeland ligt tussen twee oceanen. Oceanen zijn zoiets als de zee, maar dan nog veeeeel groter. Ik ga dus voor het eerst over een oceaan vliegen en voor de eerste keer een oceaan zien. Een oceaan oversteken betekent altijd dat je ver weg gaat. Daarom heb ik deze naam gekozen voor mijn reis.


Ouders, trainers en andere geinteresseerden die het Engels machtig zijn, kunnen uitgebreidere reisverslagen op http://travelpod.com/members/aramoana nalezen. Het reisverslag op deze site is opzettelijk eenvoudig geschreven zodat de kinderen zelf mijn verslagen kunnen lezen en begrijpen.

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Een snel rondje zuid eiland of: wonen in een van

03 Februari 2013

Gek, leuk Wellington

30 Januari 2013

Nihoa & Konnichiwa!

28 Januari 2013

De Tangoriro crossing (wandelen op een vulkaan)

24 Januari 2013

Taupo
Denise

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 9075

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 26 April 2017

Deze keer met een rugzak

26 Oktober 2012 - 12 April 2013

Aoteora

Landen bezocht: