Heet zand en betoverende lichtjes - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu Heet zand en betoverende lichtjes - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu

Heet zand en betoverende lichtjes

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

17 December 2012 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Twee weken geleden op vrijdag was de laatste keer polsstokhoogspringen. Dat was vermoeiend en leuk. Maar nog leuker was erheen rijden. Ik mocht mee in de zelfgebouwde auto van Douglas. Die heeft hij helemaal zelf gemaakt. Het is wel heel erg winderig om in die auto te rijden, want die heeft geen dak.
Dezelfde dag ben ik voor een weekendje naar de Coromandel gegaan. Coromandel is ongeveer 4 uurtjes autrijden van hier vandaan. We zijn gaan kamperen. We kwamen vrijdavond heel laat op de camping aan. We waren met z'n vijven. We zijn toen om middernacht nog naar het strand geweest. Onderweg zagen we een kleine egel. Jonas en ik zijn even blijven staan om de egel te fotograferen. Toen waren we de rest kwijtgeraakt en een beetje verdwaald. We hebben het strand uiteindelijk wel nog gevonden. Het strand heet Hot Water Beach. Dat betekend heet water strand. Het heet zo omat er hete bronnen onder het strand zitten. Dat is ongeveer zo als in Aken waar midden in de stad heet water uit de muur komt. Maar hier stonk het water niet naar rotte eieren. Over dag graven mensen kuilen in het zand om een warm water bad te hebben. Er moet dan wel nog wat koud water bij. Anders verbrand je je als je erin gaat zitten.
We waren daar dus 's nachts. Het was net magisch. Ik ga proberen uit te leggen waarom. Het was heel erg helder en we konden heel veel sterren zien. We konden zelfs nevels met het blote ook tussen de sterren zien. Venus was ook heel erg helder te zien. Verder was het bijna helemaal donker. We hadden wel twee zaklampen meegenomen. We liepen met blote voeten over het strand. Het zand was op sommige plekken heel erg koud en op sommige plaatsen heel erg heet. Het water was wel weer koud. Op sommige plaatsen kon je op warm zand staan, terwijl en koude golven tot aan je voeten komen. De golven gaven ook licht. In het water is plankton. Plankton zijn een soort van hele kleine beestjes, zelfs iets kleiner dan een mier. Plankton geeft licht als het beweegt. Daardoor lichten de golven op. In het water rond mijn voeten was het plankton te zien als kleine lichtgevende puntjes in het water. Het was magisch. Als je over het starnd liep lichtte het plankton daar ook af en toe op. Het leek bijna als in de film Avatar. Daar geven de plekken waar de inwoners overheen lopen ook altijd op.
Ik kon zelf geen foto van het plankton maken, maar ik heb wel een foto op internet gevonden die ik beneden zet. Dan kunnen jullie wel zien wat ik bedoel. Ik heb ook nog twee hele mooie filmpjes op internet gevonden die dat ook goed laten zien:
http://www.youtube.com/watch?v=7kyP0XsF0zM
en
http://www.youtube.com/watch?v=uUbIWqiynBY

We zijn daarna terug gegaan naar de camping. We hebben daar dekens op de grond gelegd en met z'n drieeen buiten geslapen onder de sterrenhemel. Het was heel erg mooi.
De volgende dag zijn we naar Cathedral Cove gegaan. Dat is een soort van poort in rotsen tussen twee stranden. We zijn daar gaan zwemmen en hebben een leuke dag op het strand gehad.
Zondags zijn we overdag nog eens op Hot Water Beach geweest en nog eens bij Cathedal Cove gaan kijken. Daarna zijn we terug naar Auckland gereden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Aoteora

Aoteora - zo heet Nieuw Zeeland bij de Moari. Dat zijn de mensen die al heel lang in Nieuw Zeeland wonen, nog voordat Abel Tasman het land ontdekte. En daar ga ik naartoe. Het is dus aan de andere kant van de wereld. Ik moet heel lang in drie vliegtuigen zitten om erheen te vliegen.
Ik vertrek op vrijdag 26 oktober. Ik vlieg vanuit Düsseldorf naar Dubai, van Dubai naar Sydney en van Sydney naar Auckland. In Auckland blijf ik 8 weken voor mijn stage. Daarna ga ik 3,5 maanden rondreizen. Op het einde ben ik dan in Christchurch. Van Christchurch vlieg ik naar Bangkok in Thailand. Daar blijf ik drie dagen. Daarna vlieg ik weer verder naar Düsseldorf. Op 11 april ben ik dan weer thuis.
Deze blog maak ik om jullie vertellen wat er allemaal daartussen gebeurt. Van het begin tot het einde wil ik jullie leuke dingen van mijn avontuur vertellen en laten zien. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

De naam van deze blog, Aramoana, is trouwens een meisjesnaam bij de Maori. Het beketent 'weg naar de oceaan'. Nieuw Zeeland ligt tussen twee oceanen. Oceanen zijn zoiets als de zee, maar dan nog veeeeel groter. Ik ga dus voor het eerst over een oceaan vliegen en voor de eerste keer een oceaan zien. Een oceaan oversteken betekent altijd dat je ver weg gaat. Daarom heb ik deze naam gekozen voor mijn reis.


Ouders, trainers en andere geinteresseerden die het Engels machtig zijn, kunnen uitgebreidere reisverslagen op http://travelpod.com/members/aramoana nalezen. Het reisverslag op deze site is opzettelijk eenvoudig geschreven zodat de kinderen zelf mijn verslagen kunnen lezen en begrijpen.

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Een snel rondje zuid eiland of: wonen in een van

03 Februari 2013

Gek, leuk Wellington

30 Januari 2013

Nihoa & Konnichiwa!

28 Januari 2013

De Tangoriro crossing (wandelen op een vulkaan)

24 Januari 2013

Taupo
Denise

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 9076

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 26 April 2017

Deze keer met een rugzak

26 Oktober 2012 - 12 April 2013

Aoteora

Landen bezocht: