Naar het noorden en een vroeg nieuw jaar - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu Naar het noorden en een vroeg nieuw jaar - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Denise Leenders - WaarBenJij.nu

Naar het noorden en een vroeg nieuw jaar

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wat een gedoe. Mijn laptop is alweer kapot. Ik heb hem terug gestuurd naar Auckland om weer te laten repareren. Daarom kon ik lang niets nieuw schrijven. Het duurt dus ook even tot ik dit op internet kan zetten. Ik ben in Tauranga, maar eerst zal ik over het Northland vertellen.

Een paar dagen na kerst ben ik met twee meiden uit Duitsland (Anna en Anna), naar het noorden gereden. Op de eerste dag zijn naar Paihia gereden. We hadden een foute weg gepakt en kwamen pas heel erg laat aan. We zijn meteen gaan slapen omdat we weer vroeg op moesten staan. ’s Ochtends gingen we mee op een boot om dolfijnen te kijken. We hebben een groep van wel 15 dolfijnen gezien. We mochten niet met de dolfijnen zwemmen omdat er kinderdolfijnen bij waren. Dan is dat te gevaarlijk. De dolfijnen kwamen heel dicht bij de boot en een sprong een paar keer uit het water om kunstjes te doen. We hebben onderweg ook een pinguïn in de zee gezien.
Daarna zijn we verder gereden naar Kaitaia. Onderweg zijn we wel nog bij een mooi strand gesport om pauze te houden. In Kaitaia waren we vroeg bij het hostel. We zijn zelfs nog bij het strand van Ahipara geweest. Dat is een dorp iets verderop.

We moesten wel weer vroeg opstaan de volgende dag. We wilden met een bustour naar Cape Reinga. Dat is het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland. We stonden buiten op de bus te wachten. Toen de bus kwam, reed die langs ons heen. We hebben toen naar het busbedrijf gebeld. De mevrouw zei dat er iets met het boeken van de bus mis was gegaan. We konden dus niet mee. Toen zijn we maar in de auto gestapt en zelf naar Cape Reinga gereden. Onderweg hebben we de bus zelfs nog ingehaald.
Bij Cape Reinga staat de beroemdste vuurtoren van Nieuw Zeeland. Links van de vuurtoren is de Tasman Zee en rechts de Grote Oceaan. Wij konden dat niet zien omdat het heel erg mistig was.
Toen we terug reden werd het weer wel steeds mooier. Op de terugweg hebben we weer bij een mooi strand pauze gehouden. Daarna zijn we nog gestopt om te gaan zandsleeën. Midden in het bos zijn er door de vulkanen reusachtige zandbergen. Die zijn nog veel groter dan duinen. Het ziet er bijna uit als een woestijn. We hadden twee sleeën bij het hostel beleend en zijn toen de zandbergen afgegleden. Dat was erg leuk.
Toen we de sleeën naar Kaitaia terug gebracht hadden, waren we meteen weer verder gereden naar de volgende plaats. Op weg naar Whangarei waren geen stranden, maar wel nog wat mooie landschappen en uitzichten. In Whangarei hadden we een heel mooi hostel met barbecues, een zwembadje, een warm water pool, en het belangrijkste: een trampoline. Een van de Anna’s turnt ook en we zijn meteen op de trampoline gaan springen.

De volgende ochtend zijn we eerst bij de Whangarei Falls (de waterval van Whangarei) gaan ontbijten. Daarna zijn we naar de Abbey Caves geweest. Dat zijn grotten waar een riviertje doorheen loopt. Die grotten kun je in klimmen. Je moet wel goed opletten. Anders is het een beetje gevaarlijk. In de grotten was het heel erg mooi. Er waren overal gloeiwormpjes. Daarna zijn we naar Auckland terug gereden. Onderweg zijn we natuurlijk nog eens bij een strand gestopt en gaan zwemmen.

We waren pas om half 8 ’s avonds weer in Auckland, op oudejaarsdag. Saskia en Roland zijn bij mij komen koken en eten. Daarna kwam er nog meer bezoek en hebben we om middernacht oud op nieuw gevierd. Er was niet veel vuurwerk. Hier mag je oud op nieuw zelf geen vuurwerk afsteken. Daarom is er veel minder vuurwerk dan thuis. Het enige vuurwerk dat wij gezien hebben was bij Skycity. Dat is een uitzichttoren midden in Auckland. Het vuurwerk werd boven op de toren afgestoken. Het zag er wel mooi uit. En hoe hebben jullie allemaal Nieuwjaar gevierd?

Ps. Mijn laptop heb ik nu (16 januari) weer terug. Anders kon ik dit niet op internet zetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Aoteora

Aoteora - zo heet Nieuw Zeeland bij de Moari. Dat zijn de mensen die al heel lang in Nieuw Zeeland wonen, nog voordat Abel Tasman het land ontdekte. En daar ga ik naartoe. Het is dus aan de andere kant van de wereld. Ik moet heel lang in drie vliegtuigen zitten om erheen te vliegen.
Ik vertrek op vrijdag 26 oktober. Ik vlieg vanuit Düsseldorf naar Dubai, van Dubai naar Sydney en van Sydney naar Auckland. In Auckland blijf ik 8 weken voor mijn stage. Daarna ga ik 3,5 maanden rondreizen. Op het einde ben ik dan in Christchurch. Van Christchurch vlieg ik naar Bangkok in Thailand. Daar blijf ik drie dagen. Daarna vlieg ik weer verder naar Düsseldorf. Op 11 april ben ik dan weer thuis.
Deze blog maak ik om jullie vertellen wat er allemaal daartussen gebeurt. Van het begin tot het einde wil ik jullie leuke dingen van mijn avontuur vertellen en laten zien. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

De naam van deze blog, Aramoana, is trouwens een meisjesnaam bij de Maori. Het beketent 'weg naar de oceaan'. Nieuw Zeeland ligt tussen twee oceanen. Oceanen zijn zoiets als de zee, maar dan nog veeeeel groter. Ik ga dus voor het eerst over een oceaan vliegen en voor de eerste keer een oceaan zien. Een oceaan oversteken betekent altijd dat je ver weg gaat. Daarom heb ik deze naam gekozen voor mijn reis.


Ouders, trainers en andere geinteresseerden die het Engels machtig zijn, kunnen uitgebreidere reisverslagen op http://travelpod.com/members/aramoana nalezen. Het reisverslag op deze site is opzettelijk eenvoudig geschreven zodat de kinderen zelf mijn verslagen kunnen lezen en begrijpen.

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Een snel rondje zuid eiland of: wonen in een van

03 Februari 2013

Gek, leuk Wellington

30 Januari 2013

Nihoa & Konnichiwa!

28 Januari 2013

De Tangoriro crossing (wandelen op een vulkaan)

24 Januari 2013

Taupo
Denise

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 9079

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 26 April 2017

Deze keer met een rugzak

26 Oktober 2012 - 12 April 2013

Aoteora

Landen bezocht: